Rok szkolny 2020-21 w poradni

W wielu poradniach zakończył się czas wakacyjnego wypoczynku jak i wytężonej pracy – przy rozliczeniu wszystkich teczek, testów, sprawozdań, rad kończących i rozpoczynających rok szkolny, przygotowaniu procedur oraz zbadaniu, opiniowaniu i orzeczeniu wszystkich „spóźnialskich” – od odroczeń od obowiązku na kształceniu specjalnym kończąc.

Poradnie często mają już wypracowaną praktykę, procedury pracy z klientami w czasie pandemii. Trzeba je spisać oraz ewentualnie uzupełnić o rekomendacje MEN i GIS zawarte w: Wytyczne dla szkół i placówek – wrzesień 2020.

Stan pandemii nie zwalnia poradni z realizacji ich zadań – w tym wspierania szkół. Realizowane dotychczas badania przesiewowe stają pod znakiem zapytania. Podobnie wszelkie zajęcia w większych grupach.

Diagnoza zdalna jest pomocna np. w sytuacji oceny gotowości szkolnej, niektórych obszarów diagnozowanych przez pedagogów, ale w niewielkim stopniu może być wykorzystana w diagnozie psychologicznej (poza wywiadem). W trakcie trwania epidemii pracownicy poradni odbierali niezliczone (zliczone, zliczone) ilości telefonów i odbyli dziesiątki godzin rozmów z rodzinami wymagającymi wsparcia. Pozwoliło to zdobyć doświadczenie, które może być wykorzystane w razie potrzeby.

Na nowy rok szkolny życzę wszystkim dyrektorom, pracownikom i klientom poradni – roztropności, zdrowia i dużo szczęścia!

Post Author: Tomasz Kurzeja

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.